tisdag 1 maj 2012

Nu är det slut med Com Hem!

"Alla Com Hem-anslutna hushåll kan sedan januari 2010 ta emot ett antal fria digitala kanaler utan extra abonnemangskostnad. Allt som krävs för att se de fria digitala kanalerna är en godkänd digitalbox eller en tv med inbyggd digitalbox godkänd av Com Hem. Något programkort behövs ej."
Så står det på Com Hems hemsida. Jättebra! Varför har jag då betalat 49 kr i månaden? För att jag är dum i huvudet? Jovisst, må så vara. Precis som folk fastnar i urdyra mobilabonnemang, försäkringar, elpriser, etc. bara för att man inte tar sig tid att byta med jämna mellanrum. Fast här handlar det om att jag har betalat för något som inte har gett mig något, alls. Jag hade kunnat klippa kortet för två år sedan och ändå fortsatt titta på alla kanaler jag ville. Mailade först kundservice i ärendet. Inget svar. (Vi har ringt dig tre gånger, sa de när jag sedan ringde upp. Det har de INTE, för jag har inte haft något okänt missat nummer.) Min vana trogen mailade jag då företagets vd och informationschef i ärendet (se nedan). Det brukar ta skruv. Inget svar. Fick snällt ringa upp och avsluta. Tre månaders uppsägningstid. Passade på att avsluta bredbandet och meddela att jag inte längre önskade vara kund hos dem, någonsin. Uppmanar härmed alla som vill ha bra service att göra detsamma! Det tar ett tag i telefonkö eftersom man inte kan avsluta abonnemang via nätet, men det är det värt.
Hej,
För en vecka sedan skickade jag nedan mail till er kundservice med önskemål om att med omedelbar verkan säga upp mitt digital-tv abonnemang, då jag betalar för en tjänst som man sedan drygt två år tillbaka inte ska behöva betala för så länge man har köpt en digitalbox. När jag i annat ärende för någon månad sedan talade med er kundtjänst upplyste de mig faktiskt om att det abonnemang jag har inte finns längre, men de erbjöd sig inte att avsluta det och jag trodde därför att det fortfarande behövdes för att titta på kanaler som TV6 och Axess, som jag för övrigt arbetar på och därför är det självklart viktigt för mig att kunna se kanalen.
Jag har talat med flera vänner och kolleger som upplever liknande problem med att avsluta abonnemang hos er, samt en allmänt otjänstvillig kundservice. Men tar det inte priset att man ska betala för en tjänst som inte ens finns? Det är inga stor pengar, men ändå. Jag tog över mitt nuvarande abonnemang från tidigare ägare till lägenheten jag köpte i januari. Innan dess hade jag sedan länge samma abonnemang själv.
Efter detta bedrägeri eller vad man ska kalla det har jag god lust att även avsluta mitt internetabonnemang, vilket jag troligen kommer att göra så fort jag hittat en annan leverantör, om det nu går att avsluta det vill säga. Jag börjar känna mig livegen...
Hoppas på bättring av er servicenivå eller åtminstone ett besked om att mitt tv-abonnemang kan avslutas.
MVH, Nicole Schulman

Från: Nicole Schulman
Datum: 17 april 2012 20:30
Ämne: uppsägning
Till: kundservice@comhem.com


Om nu grundutbudet i ComHems digitalbox är gratis sedan januari 2010 (https://www.comhem.se/comhem/tv/tv-kanaler/-/6446/6446/-/index.html) kan någon förklara varför jag ändå betalat 49 kronor i månaden (har ingen bindningstid) för något som ska vara gratis?
Jag vill omedelbart säga upp mitt abonnemang samt återbetalas 26 x 49 kronor som jag har betalat i onödan utan att någon upplyst mig.
MVH, Nicole Schulman

1 kommentar:

  1. Com Hem tog priset när jag varit kund hos dom i många år och av någon anledning surfade in på deras hemsida och såg att mitt abbonemang kostade ca 100 kr mindre än det jag betalade. När jag ringde och påpekade att jag betalade ett högre pris och gjort det i flera år sa dom "ja men du har inte hört av dig och bett om prisreduceringen". Vaaaa???
    När jag sedan skulle flytta och säga upp dom fick jag säga upp abbonemanget 3 gånger innan jag fick igenom det. 3:e gången krävde jag att få det skriftligt (vilket man inte fick "egentligen") och då gick det slutligen igenom.
    För att inte tala om deras en-timmes telefonkö med betalnummer... Grrr. Aldrig mer ComHem!!!

    SvaraRadera